Атырау, 3 қазан 05:31
 ашықВ Атырау +17
$ 483.23
€ 534.74
₽ 5.12

«Біздің ет жарамайды»: McDonald’s-тің Қазақстаннан кетуіне бірнеше себеп бар

1 467 просмотра

Әлемдік McDonald’s бренді Қазақстаннан кететінін ресми мәлімдеді. Басты себеп — Ресейден жеткізілімдердің шектелуі. Кейбір сарапшылар брендтің елден кеткеніне Қазақстанның аграрлық секторын да кінәлап үлгерді. Дегенмен, Қазақстанның Ет Одағы басқармасының мүшесі Мақсұт Бақтыбаев бұл тұжырым шындыққа сәйкес келмейді дейді. McDonald’s-ты өндіруге қазақстандық ет жарамайтын болып тұр. Оның пікірінше, өнімнің Қазақстан нарығынан кетуіне бірнеше себебі болған.

Айтуынша, құрылтайшысының қамауда отырғаны да кәсіпорынның жұмысына, дағдарысқа қарсы шешімдер қабылдауына, ТҰК-ның беделіне де айтарлықтай әсер еткен. Алайда, өз жазбасында техникалық тұстарын атап өткен.

Котлеттерді тек арнайы компания өндіреді

1. McDonald’s — бұл өнімнің қауіпсіздігі мен сапасы бірінші орында тұрған халықаралық компания. Бургердің дәмі АҚШ-та, Азияда және Қазақстанда, барлық жерде бірдей болуы керек.

2. Тек мұқият тексеруден өткен кәсіпорындар ғана бургер котлеттерін жеткізе алады, Ресейде бұл итальяндық компания, оның ет комбинаты Орынборда болған, ал жартылай фабрикаттар цехы Мәскеу облысында болатын.

Мұндай кәсіпорындардың құрылысына жүздеген миллион доллар жұмсалды, инвесторлар бұл нысандарды салу туралы шешім қабылдағанда Ресей нарығының көлеміне қарағаны анық. Бұл жағдайда біз ЕО-дағы ет (сиыр еті) бойынша үздік 3 компанияның құрамына кіретін итальяндық Cremonini компаниясы туралы айтып отырмыз.

3. Осылайша, Қазақстандағы кез келген цех немесе ет комбинатымен МД бургерлері үшін сиыр котлеттерін жасау бойынша келісімшарт жасасуға болмайды. Жабдыққа қаражат салу керек, сондай-ақ бас компанияның барлық сертификаттауынан/аудитінен өту керек, оның міндетті талабы — фермадан есептегішке дейін өнімді бақылау болып табылады.

МД-ға ет жеткізетін Орынбиф (Орынбор) ет комбинатының қызметкерлері аудиторлар тәуліктің кез келген уақытында қоңырау шалып, кез келген партия бойынша барлық ақпаратты сұрай алатынын айтады. Қарапайымдылығына қарамастан, бұл өте күрделі жүйе.

Министрлердің жиі ауысуы инвесторларды шошытады

4. Жоспар бойынша 2020 жылы Алматы облысында іске қосылуы тиіс Иналка/Кремонини ет комбинатының жобасы туралы. Құны 100 млн еуродан асатын жоба 2015 жылы басталды, АШМ 2016 жылдың басында меморандумға қол қойды. Алайда кейін министрдің ауысуымен саланың мемлекеттік саясатының векторы да өзгерді, жеке кәсіпкерліктегі кооперацияға (ауылдарда мал сою пункттері мен сүт танкерлерінің құрылысы) баса назар аударылды, тұңғыш президент өзі 2018 жылы келген жаңа министрге есіне салғанға дейін бәрі инвестор туралы ұмытып кетті.

2018 жылдың мамырына қарай барлық үйлестіру мәселелері шешілді және мен Қазақстанның Ет одағының төрағасы бола тұра, Алматы облысында 500 бас ірі қара мал сою қуаты бар ет комбинатын салу үшін капсула салу рәсіміне қатыстым, оның өнімін тез тамақтану желісіне де, көрші елдерге

5. Әділдік үшін айта кету керек, бұл мемлекеттік саясаттың тұрақсыздығына және ауыл шаруашылығы министрінің әр ауысымында даму векторларының өзгеруіне байланысты Қазақстанда жұмыс істеуден бас тартқан жалғыз ТҰК инвесторы емес. Бұл Тайсон Фудс (АҚШ), Гранд Фарм (ҚХР) және Данбия (Ирландия) және басқалары.

Әлі де кеш емес

6. Бұл жағдайда не істеу керек? Біріншіден, бизнес иелерінің өз қызметін жалғастыруға деген ұмтылысын қолдау керек. Бизнес үшін санкциялық шектеулер деген түк емес, олар бұдан да зорын көрген.

Ең алдымен, үздіксіз жұмысты қамтамасыз ету үшін, басқа зауыттардан котлеттерді жеткізуді қайта ұйымдастыруға болады, олардың саны аз емес. Иә, олар сәл қымбатырақ болады, бірақ салмағы 100 грамм котлеттің үлесі (тартылған ет бағасы 4000 тг/кг), бургерді сату бағасы (бөлшек құны 1600 тг) шамамен 25% құрайды, ал шикізаттың тіпті 50%-ға (200 тг) қымбаттауы өз бағасының 12-15%-ға өсуіне әкеледі.

Сонымен қатар, шикізаттың өзіндік құнын төмендету үшін барлық оқыту және аудит, сертификаттау рәсімдерінен өтіп, жабдықты жаңартуға (шамамен $2 млн) ең жоғары сертификаты бар жергілікті үздік ет комбинаттарының бірі қаржыландырар еді. Бұл ең көп дегенде 6 айға созылатын еді және сол ресейлік шикізатпен (мысалы, 3000 тг/кг) салыстырғанда бағаны үнемдеу есебінен Қазақстандағы МД франчайзі 6 айдағы шығындарын және жабдыққа салынған инвестицияларды өтейтін еді.

7. Қорытынды — инвесторлар тұрақтылықты жақсы көреді. Келесі жеті жылдық цикл оларға осы мүмкіндікті береді деп үміттенемін (менің ақпаратым бойынша, Кремонини мен Иналка Қазақстанда ет комбинатының құрылысын қарастыруға дайын, бірақ шарттар бойынша ең жоғары деңгейде кепілдік алғысы келеді).

6 қаңтар 2023, 15:20

Қате таптыңыз ба? Тінтуірмен белгілеп, Ctrl + Enter түймесін басыңыз.

Осы тақырыпқа қатысты бөлісетін жаңалық болса, бізге хабарласыңыз. Ақпарат пен видеоны Телеграм арнамызға және editor@azh.kz жіберіңіз.