Атырау, 19 сәуір 10:10
 ашықВ Атырау +30
$ 447.40
€ 477.55
₽ 4.76

Үш ірі жоба: Атыраудағы полипропилен зауыты, Қаламқас теңізі мен Хазарды игеру жұмыстары тоқтап қалуы мүмкін

2 137 просмотра

Экономист Қазақстанның геосаяси дауылдан салдарын барынша азайтып шығу мүмкіндігін қарастырып көрді, деп хабарлайды 365info.kz.

Алмас Чукин ФБ-да былай деп жазды:

ЕО санкциялардың алтыншы пакетін әзірлеп жатыр. Әуе мен порттар жабылды, енді РФ БР нөмірлі көлікке жүк тасымалы жабылып жатыр. Әзірше т/ж-ға қатысты өзгеріс жоқ, бірақ мұнда да біздің Қытай-Еуропа нарығымыз жабылатын сыңайда.

Санкцияның салқыны

РФ мен БР экономикасында болған жарылыстың сынықтары бізге жете бастады. Қазір жағдай бірінші сценариймен өрбіп жатыр, бірақ кей тұсы екіншісіне жақын. (Еске салайын, бір ай бұрын үш түрлі нұсқа айтылған – нашар, сұмдық және үрей).

Бізге бағытталмаған санкциялардың қосалқы әсерлері туралы қысқаша түсіндіріп көрейін. Қазақстанның тікелей шығыны болатын негізгі үш үлкен айналым бар, жағымсыз нұсқаның тағы екі тобында жағдайды ақшамен бағалау мүмкін емес.

Сонымен:

1. Кешігулер, үзілулер және РФ өндірушілерінен келетін тауарлардан толық бас тарту. Мына себептерге байланысты болып жатыр:

a. Ресей Федерациясынан автомобильдерден балалар тамағына дейінгі импорттың көп бөлігін сол жерде орналасқан Батыс зауыттары өндірді. Бұл кәсіпорындар тоқтап қалды немесе жеткізуде қиындықтар туындады

b. шын мәнінде, ресейлік және белорусь кәсіпорындары тікелей сауда шектеулеріне және банктік төлемдер жүйесінің құлдырауына байланысты импортты төлей алмауына байланысты қиындықтарға тап болып жатыр

c. Ресей Федерациясының Үкіметі Ресейден өнімді экспорттауға тыйым салуына байланысты

2. Ресей Федерациясына және одан жүктерді тасымалдауға кең шектеулерге байланысты Украинадан, Еуропадан жеткізілімдердің кешігуі және бұзылуы. Біз бұл проблемалардың “кездейсоқ” құрбанына айналдық, өйткені біздің автомобиль, теміржол, теңіз және тіпті әуе тасымалының көп бөлігі Ресей Федерациясы мен Беларусь Республикасы арқылы жүзеге асырылды.

3. Өндірістік кооперация тізбегінің үзілуі. Біздің көптеген кәсіпорын шикізат пен жартылай фабрикаттарды жеткізушілер ретінде РФ металлургия саласының бөлігі болып отыр. Ресейлік өнімдерден бас тарту біздің кәсіпорындарға тапсырыстарды автоматты түрде жоюға әкеледі. Біздің “автоөнеркәсіптің” едәуір бөлігі АвтоВАЗ және басқа да авто және ауылшаруашылық техникаларын өндірушілермен бірге тұрақтап қалды.

Соғыс қысымы

Бұдан басқа, қаржы секторының проблемалары бар:

1. Ресей Федерациясы Қазақстан экономикасының инвесторы болды және бүған нақты мысалдар бар. Бірақ қазіргі уақытта кем дегенде үш ірі жоба тоқтап қалуы мүмкін.

  • Сибур және Атыраудағы полипропилен зауыты
  • Лукойл және Каспий қайраңындағы Қаламқас теңізі мен Хазарды игеру
  • Еврохим және фосфориттердің игерілуі Қаратау-Конов, Алекперов және Мельниченко санкциялар астында және бұл бірнеше миллиард доллардың инвестицияларын әзірше ұмытуға болады

Тағдыры ұқсас бірнеше жоба бар шығар.

Ұқсас себептер мен қарама-қарсы бағытта да дәл солай. Ресей Федерациясында Қазақстаннан келетін капиталдың қатысуымен бірнеше маңызды жобалар бар және олардың барлығы стресстік жағдайға тап болады.

2. Қазақстанның банк секторында он мыңдаған ЖК, шағын/орта бизнес компаниялары және ірі мемкомпаниялар Сбер, Альфа және ВТБ банктеріндегі өз қаражаты мен кредит ресурстарына қол жеткізе алмауына байланысты күрделі шиеленіс өсіп жатыр.

Бизнестің іс жүзінде ешқандай жолы жоқ, өйткені олар жұмыс істемейтін банктермен несиелік келісімдермен, кепілдіктермен және басқа міндеттемелермен байланысты.

Украинадағы соғыстан туындаған барлық мәселелердің соңында біз Ресей Федерациясынан тікелей және жанама түрде қысымға ұшыраймыз.

КҚК құбырымен байланысты жағдай үлкен алаңдаушылық туғызады, ол бойынша ҚР-дан экспортқа 50 млн тоннадан астам мұнай шығарылады.

Дауыл су астындағы шлангтарды су құятын құрылғыларға орап, майыстырды, бір айдан бері ештеңе жасалмады. Менеджмент акционерлерге нақты ақпарат бермейді, сондықтан ҚР Энергетика министрі ертең сол жерде жағдайды өзі шешуге бара жатыр.

Депутаттар мен өзге де қайраткерлер бірде Қазақстанның Солтүстігі туралы, ал бірде бізге министр болып кімді тағайындау туралы мәлімдеме жасаумен әлек, енді тіпті әскери шеру өткізуді талап етуі мүмкін. Егер бұл ресми түрде мәлімделсе, кадр сыртында не қалады?

Мәскеудегілердің түсінік танытуына үміттену ғана қалады. Достар қатарында барлық көршілердің ішінде тек біз және қытайлар қалды.

Ресей Федерациясының Моңғолиямен салқын қарым-қатынасы да бар. Ресей Федерациясынан Еуропаға өту біз үшін қиын, бірақ Ресей теледидарда жарияланған Шығысқа ұлы бұрылыста бізді айналып өтіп, Қытайға жету қиын болады.

«Түкке тұрғысыз» стратегия

Әзірше Ресей Федерациясының Экономикалық даму стратегиясына қатысты пікірталас деңгейі мені таңғалдырып отыр. Күн сайын бір-біріне қарағанда фантастикалық жобалар жарияланып жатыр.

Олар 2030 жылға қарай триллион рубль жұмсап, 28 нм технологиясымен чиптер шығара бастайды (?!) Бұл технология Батыста 25 жыл бұрын есептен шығарылған. Санкциялар басталмай тұрып-ақ Ангстром зауыты Германияда шығарылған зауытты сатып алмақшы болған еді, енді оны 2010 жылы Мәскеу облысында жинағысы келген. Қазірдің өзінде менің iPhone-ымда 7 нм чипі тұр.

Рогозин қазір айға ұшпайтынын жариялады, біз қос мақсатты космонавтика жасаймыз деп отыр: Дүниежүзілік бағдарламалар әскери жүктемеге де ие болуы керек. Бұл КСРО-дағы еті де, сүті де жоқ, бірақ шығыны көп сиырдың ет-сүт тұқымы сияқты дүние ғой.

Тағы да екі жыл ішінде Суперджет және МС-21 ұшақтарында импортты алмастыруды 100%-ға дейін жеткізу және олардың жаппай өндірісін жолға қою міндеті қойылып отыр. Бұл адамдар ұшақтардың жаппай өндірісі деген не екенін және оған қатыстының бәрін түсіне ме екен өзі?

Мен ақша мен кадрлар туралы айтып отырғаным жоқ, олар импортсыз сонша станоктар мен аспаптарды қайдан алады? Импортты екі жыл ішінде алмастырғысы келеді. Сонда мойынтіректер мен электроникады да осы уақытта алмастыра ала ма екен? Ұшақ — жоғары технологиялы пирамиданың ең биік шыңы. Пирамида құрастыратын дәнеңесі де жоқ қой.

Қазақстан ше?

Жарайды, сәттілік тілеп қояйық, қолынан келіп қалар. Бірақ біздің мүмкіндіктерімізбен өте мұқият және жылдам қозғалу керек, әйтпесе жаман оқиғалардың бұл ағыны біздің экономикамыз үшін, ең бастысы — халықтың әл-ауқаты үшін елеулі жаңа күйзелістер тудыруы мүмкін. Біз қос мақсаттағы ғарыш аппараттарын жасай алмаймыз. Күйзелістермен күресу керек, ал дағдарысқа жол беруге болмайды.

Дағдарыстың артында жаңа мүмкіндіктер пайда болады. Мысалы, РФ қазір мұнай мен газды, металдарды, астықты және т.б. өткізу бойынша Еуропаның пайдалы нарықтарын жоғалту үшін қолдан келгеннің бәрін жасауда. Олардың орнын басуға өңірдің басқа елдері – Түркіменстан (газ), Қазақстан және басқалары жақсы мүмкіндік алады.

Тағы да. Алдағы инфляцияның маңызды ерекшелігі — бұл өндіріс инфляциясы, дәлірек айтқанда оның бұзылуы. Және базалық мөлшерлемені көтеру сияқты монетарлық шаралармен оны шешу мүмкін емес. Сұраныс пен ұсыныстың тепе-теңдігінде бұл жолы мәселе сұраныстың өсуі емес, ұсыныстың төмендеуі.

22 сәуір 2022, 09:48

Қате таптыңыз ба? Тінтуірмен белгілеп, Ctrl + Enter түймесін басыңыз.

Осы мақала тақырыбына қатысты ой-пікіріңізбен бөлісіп, бейнежазба жолдағыңыз келсе, WhatsApp +7 771 37 800 38 нөміріне және editor@azh.kz поштасына жібере аласыз.